Informationerne på denne side er beregnet til journalister, presse og medier.Klik på ja for at komme til newsroomet. Hvis du klikker nej, kommer du tilbage til mynewsdesk.com.
Spørger man gamerne selv, gamer de for at koble af. Det viser er ny undersøgelse lavet af Kantar på vegne af Samsung. Her får du gamingpsykologens og gamerens bud på, hvorfor gaming er så godt til at koble af.
Mobilen får en stadig større plads i vores liv med alle sine muligheder. Men hvordan sørger vi for, at vores brug ikke bliver overdrevet? Samsung har talt med socionomen Sven Rollenhagen om dette, og her kan du læse hans bedste tips og tricks til, hvordan du kan forstå din og andres skærmtid.
Hjerneforsker Sissela Nutley har i flere år forsket i, hvordan hjernen reagerer i forhold til den tid, vi bruger foran den digitale skærm. Samsung har interviewet Sissela om netop dette, og hun bemærkede, at det ikke altid handler om, at det er selve teknologien, der er skurken, men at det derimod handler om, hvordan vi som enkeltpersoner prioriterer og ønsker at bruge vores hverdag.
Men kan næsten ikke åbne en avis, uden at se en artikel om, hvad skærmtiden gør ved vores hjerner, og hvordan det påvirker vores forhold og vores helbred. Og der er grunde til at være forsigtig med, hvor ofte og hvor længe vi befinder os foran en skærm. Men der er også mange positive aspekter, som vi ikke må glemme.
Det er fantastisk at se de muligheder, den digitale udvikling giver. Men i takt med at samfundet bliver mere og mere opkoblet og sammenkoblet, bliver det vigtigt at reflektere over, hvordan udviklingen understøtter vores fysiske og psykiske velbefindende, og at den teknologiske udvikling sætter vores sundhed i centrum.
Endnu en gang har Finland lokket innovative ildsjæle til sig fra hele verden. Den 4.-5. december besøgte 20.000 personer, 3.100 startups og 1.800 investorer fra 130 forskellige lande Slush – et af de største events i Europa for iværksættere og startups. Det blev til to intense dage fyldt med spændende oplæg, herlige mennesker og masser af latter.
Digitaliseringen stormer fremad og skaber enestående muligheder for os som enkeltpersoner og som samfund. Vi har mulighed for at blive underrettet og få viden på en ny måde, lære at tale nye sprog, spille instrumenter og kan endda give udtryk for vores egne tanker og holdninger. Udviklingen går lige så stærkt, så hvordan følger vi mennesker med i den udvikling?
Uddannelse og læring er afgørende for både samfundet og de enkelte individers fremtid og udvikling. I og med at digitaliseringen rummer nye muligheder, bliver der åbnet op for at gøre læring mere tilgængeligt, tilpasset den enkelte og mere motiverende. De digitale værktøjer giver os mulighed for en ny form for læring, og for at lære os hvad som helst når som helst.
Der findes mange forskellige typer af virksomheder i verden. Der findes lige så mange virksomheder, som der findes problemer og løsninger. Dermed findes der også en virksomhed, der er skabt specifikt for at kunne løse et af verdens samfundsproblemer.
Forestil dig et sted, hvor drømmene slippes løs. Hvor der ikke er nogen, der rynker på panden og fortæller dig, at du skal sænke farten, at du skal tænke alt igennem én gang mere. I stedet er du omgivet af folk, der bare vil høre mere, som vil spille bold med dig, stille dig spørgsmål, og som gerne vil høre alt om din idé.
Da alle Note7-enheder er blevet trukket tilbage, har det i visse tilfælde medført restriktioner mod at medbringe Note7 ombord på fly. Selvom Note7 ikke har været i handlen i de nordiske lande, er der stadig mulighed for at der findes enheder rundt omkring i regionen. Vi erkender, at restriktionerne kan indebære udfordringer, men forbrugernes sikkerhed er vores højeste prioritet.
Hver fjerde dansker oplever at de har en overdreven, irrationel frygt og knap to ud af tre af disse fortæller, at deres frygt påvirker deres hverdag og forhindrer dem i at deltage i forskellige aktiviteter. Det viser en ny nordisk undersøgelse som YouGov har lavet på vegne af Samsung. Men der er måske håb forude. Et nyt projekt undersøger, hvordan virtual reality kan mindske frygt for edderkopper.
Når du vælger at oprette en brugerkonto og følge et presserum, bliver dine personlige data brugt af os og ejeren af presserummet, så du kan modtage nyheder og opdateringer i henhold til dine abonnementsindstillinger.
For at lære mere om dette, læs venligst vores Privatlivspolitik, som gælder for vores brug af dine personlige data og vores Privatlivspolitik for kontakter, som gælder for brugen af dine personlige data, af ejeren af det presserum, du følger.
Bemærk venligst, at vores Brugsvilkår gælder for al brug af vores tjenester.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at framelde dig eller slette din konto.
E-mail sendt til __email__. Klik her for at følge Samsung Electronics Nordic AB